tävlingsfri helg

I torsdags tränade jag på M1 för Marie, det gick väl helt okej. Båda hästarna kändes lite trött efter onsdagens hoppning. Tog det bara lite lugnt med BW eftersom han var lite trött. Han fastnade lätt i sitt eget tempo så jag gjorde mycket övergångar och tempoväxlingar. Kravlöst pass.

Igår hoppade jag båda hästarna för Niclas. M1 kändes helt okej, får dock aldrig känslan hemma som jag får hos Pether, vilket gör att jag aldrig känner mig helt nöjd hemma, eftersom jag vet att det kan gå ännu bättre! Han hoppade fint, vi hoppade även lite större på slutet.

BW var jättefin! Jag gjorde lite små tabbar men det fixade han lätt! Han har sån härlig inställning nu! Han har nog aldrig varit i så här bra form som han är nu! Han är positiv till allt och tycker allt är så himla roligt! Han har självförtroende och gör verkligen sitt bästa hela tiden! :) Det är verkligen hur kul som helst! :)

Idag ska båda hästarna få ta det lite lugnt. Hästarna ska även klippas idag. Nu har vi äntligen fått tillbaka lilla lastbilen så nu ska den vårstädas :)

Sjukt taggad inför nästa helg när vi ska till Ljungby med båda hästarna! :) Längesen jag var på ett härligt ponnymeeting :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0