Pether Markne träning

Idag var det träning för Pether. Jag red privat så vi tog verkligen tag i varenda liten sak! Hur bra som helst! :) Vi trimmade och tragglade en del på små hinder. Hoppade en liten teknik bana och fokuserade på att verkligen ha honom avslappnad och mjuk i hela kroppen. Vi jobbade även på att ha honom böjd i båda sidorna på raka linjer för att verkligen ha honom lösgjord både före, över och efter hinderna. Det blev stor skillnad i slutet och han blev faktiskt fin! :) Hoppade lite större i slutet och då var han verkligen lösgjord i hela kroppen vilket gjorde att han hoppade fantastiskt! :)

Joggade BW när vi kom hem och han var jättefin, ganska pigg :)

Jag tänkte göra samma sak imorgon som vi gjorde hos Pether idag, fast med båda hästarna. Jag ska alltå trimma och traggla lite lydnad på båda hästarna över lite små hinder imorgon, ska bli jätteroligt! :D Jag tycker att det är bra att göra samma sak två dagar i rad för oftast brukar allting lossna andra dagen, allt behöver sjunka in och smälta lite och sen brukar allt fungera som man vill. :)

Glömde tyvärr filmkameran hemma :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0