Ljungby dag 2 och 3

Tänkte berätta om min sämsta helg någonsin.

Dag 2:
BW- msv A.
Han var jättefin! Dock väldigt svår bana som inte passade honom så bra, mycket korta distanser vilket blir jobbigt på honom eftersom han täcker ganska mycket mark. I msv A vill jag hellre ha lite större distanser så man kan galoppera på lite extra istället för att ta bort galoppen. Allt gick finemang fram till kombinationen. först var det ett räcke- 4språng oxer, sen var det 6språng jätte trångt på båge in i en kombination med en maxad oxer i framkant. Vi fick helt enkelt inte riktigt plats in i kombinationen och fick därför ta det en gång till. Vilket var lite svårt för det stog hinder överallt så jag fick fatta galopp när jag vände upp mot kombinationen och då var det inte så konstigt att jag fick ett dåligt läge, så vi blev uteslutna. Jag var faktisk ändå nöjd med den här rundan ändå! Han kändes jättefin, han hoppade fantastisk och vi hittade ett bra flyt hela rundan och bra distanser mm.

M1- 130cm: Som ni vet var han galen dagen innan så vi spände åt kejdan lite hårdare så att han inte skulle kunna sticka så där, det resulterade i att det blev för skarpt. M1 kom aldrig riktigt fram till bettet och blev ganska spänd, hoppade ganska spänt mm. Jag tyckte han kändes konstig men förstog inte varför förrän efteråt när jag tog av alla grejer och kom på att jag hade spänt kedjan. Vi fick iallafall 2 skitrivningar men rundan i sig kändes lite konstig eftersom han var lite spänd. Det var skönt att jag hittade förklaringen till det iallafall! :)

Dag 3
BW- msv A
: BW var helt super! :D Hade sån fighter inställning så det var typ sjukt :P Dock var den här banan mycket svårare än dagen innan. Helt sjuk bana! Det var ju falsterbokval så förbundet hade sagt åt banbyggaren att maxa åt alla håll och kanter. Så det var maxat till tusen och banan var enormt teknisk. Hade ett skitbra flyt och en as taggad ponny som var hur fin som helst! Allting var helt perfekt fram till 6an, jag låg perfekt på tre galoppsprång och bara satt upp, men Brownie var as taggad så han försökte safta iväg på 2 :P Så då ryckte jag såklart tag lite i honom för att annars hade vi typ krashat :P Sen tog vi om det och han hoppade fint, lite mer spänd nu. Sen vände vi upp till trekombinationen men jag hittade inget bra läge så då fick vi ett stopp men det var bara mitt fel. Så vi blev alltså utesl här också :P BW hade en as härlig inställning och var verkligen hur fin som helst! Lite missförstånd till 6an och trekombinationen var bara mitt fel.

Brownies insats kan jag minsann inte klaga på. Jätte nöjd med honom i helgen! Har hittat sånt flyt i varenda runda så jag är ändå nöjd med BW :)

M1- 135cm: Han var trött, jag var trött. Det var samma bana som med BW. Alltså den härligt stora och tekniska banan som verkligen krävde att man var igång från första början, vilket vi inte var. M1 var inte riktigt framme idag heller och jag blev kvar lite i handen. Kom perfekt på 1, men rev. Båda två blev ofokuserade och när vi skulle vända upp mot 2an (Skulle vända upp innan svängen började, alltså typ snett igenom åt fel håll) så fick jag inte med mig honom och försökte lägga in ett extra, vilket absolut inte gick så då fick jag ett stopp. Sen tog jag om det och kom lite nära igen, men då hoppa han. Sen var det 6 kortagaloppsprång på båge till en trippelbarr. Eftersom jag hade backat så mycket innan så blev det lixom för mycket för M1 när jag skulle gå på 6 korta till trippeln, det blev ju lixom nästan så man behövde backa igen. Så då lackade M1 på mig, så jag kom inte ens fram till 3an. Det hade varit mycket bättre om jag skulle gått på 5 framåt istället eftersom då skulle inte M1 fått uppfattningen av att jag backade. Då hade det istället varit bättre att komma med lite ben och nästan rida iväg lite på 5, bara för att bryta mönstret. Dock hade det aldrig heller gått för efter trippeln var det ett räcke som vi aldrig hade fått plats till om vi hade gåt på 5 innan... Menmen, det kan inte alltid gå bra!

M1 och jag har verkligen haft en dålig helg. Fast rundan i fredags är jag nöjd med, dock besviken på M1 där :P men då hittade vi iallafall samma gamla flyt som vi alltid haft, men både lördag och söndag var dåliga. Allt har väl gått för bra på sistone, det går ju alltid lite upp och ner. 

Sammanfattning: Jättenöjd med BWs insats trots dåliga resultat. Han har verkligen varit kanon! För M1s del är det bara att glömma den här helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0