Henriksdal dag 2 o 3

Har tränat för Pether nu i två dagar.

Dag 1: Vi fortsatte jobba med de från träningen för Pether i torsdags. Dvs, vi började med strecha dem mycket i sidorna genom att rida dem "överställda", låta dem ta tag i innertygeln och bara göra förhållningar på ytter. Sen hoppade vi en del på små hinder och jobbade med att få dem igenom på samma sätt där. Slutligen hoppade vi en liten bana av småhindren och hoppade vattnet allra sist.

M1 var väldigt pigg, stark och ofokuserad men ändå galet känslig. Han blir lätt ofokuserad och nonchalant när det är lågt. Han anstränger sig inte så mycket då. I slutet blev det bättre och det låååånga vattnet gjorde han grymt! Det var lite lurigt för det var ett vatten på 4m, med svartmatta (vilket många rutinerade hästar stannar på för att det blänker svart) med vatten i. M1 tyckte det var as roligt och hoppade as bra på det så det var väldigt roligt! :)

Dag 2: M1 var jättefin i början. Vi hoppade större idag och allt gick hur bra som helst! Hoppade en ganska stor bana i slutet och det gick as bra! Fram till sista linjen, då M1 ville springa ut från banan. Han blev helt knäpp, helt rabbiat (Jag ramla av dessutom :P ) men efter mycket om och men så hoppade vi sista linjen och då hoppade han så in i bängen, jättefin var han då... :) Ändå nöjd med dagen för jag hittade en riktigt bra ridning, vilket känns bra inför helgen, och hopptekniken är det minsann inget fel på! :)

Alla har alltid sagt att han är så himla speciell och svår men det är inte förens nu jag har förstått att han verkligen är det. Jag har inte upplevt det så på samma sätt förut, utan mer på senaste veckorna. Han är väldigt av och på av sig själv, vilket kräver väldigt mycket av mig ( framför allt mycket rytm, känsla och stabilitet), dessutom har han mycket temperament. Ena stunden så är han as stark och inte lyssnar någonting och andra sekunden står han hoppandes i ett hörn för att det blir för skarpt, för att han är så känslig... Det gör det extremt svårt för mig att veta var jag har honom, det blir lixom allt eller inget. Från att han är nonchalant och stark till att han blir as känslig och istadig.... Hmmmm svårt det där!

Imorgon ska han joggas två gånger under dagen, han ska ta det lite lugnt men ändå röra på sig mycket! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0