Galet väder = Galna hästar

FRAMME! :) Vilken intensiv dag! Innan vi åkte så skulle allt fixas, dvs. båda hästarna broddades av, duschades, solades och allt skulle packas! När vi var på väg neråt i landet blir det feta stormen så lastbilen höll typ på att blåsa av vägen... Väl framme skulle allt packas in och hästarna trimmas.... på utebanan... i stormen..... 

BW: Har varit sjukt taggad ända sedan han såg transportskydden imorse :P Sötponny! Första gången jag red utomhus med BW i år och jaaa, han var pigg. Han var enormt taggad när jag red honom, det låg några bommar på backen som jag försökte få honom att fokusera på. Jobbade mycket övergångar och på mycket åttvolter över bommarna. Han blev superfin i slutet! Värsta fokuserad och väldigt avslappnad och fin, trots stormen! Känns sjukt bra inför helgen! :) 

M1: Galnare än galnast. Flippad grabb... Bara han kom ut i stormen började han studsa och ha sig, han viker fan i mig ut och in på hela sig!!! Helt sjukt.... Började på utebanan men det var ju bara och glömma.... Jag hängde löst ett antal gånger... Jag var lycklig om han travade ett varv på volten, han var flippad till tusen... :P Hur fort mamma sa något litet flög han i taket, hur fort jag tex. ändrade från att sitta ner i traven till och rida lätt flög han ännu mer i taket. Helt galet! Försökte få även honom att fokusera på bommarna.. Men han var tyvärr inte lika lättlurad som lilleman :P Tillslut slutade lektionerna i framhoppningsridhuset så vi gick in där istället. Stor skillnad men fortfarande spänd och sjukt okoncentrerad... Blev bättre i slutet! Fick till och med lite normal galopp i slutet.... Vilket framsteg.... Jag säger bara, OHERREGUD....

BW känns super! Helt på topp.... M1 får vi väl se hur han beter sig imorgon.... Spännande. Imorgon hoppar BW 110cm och 120cm, M1 får rejsa runt en 120cm.....


Kommentarer
Postat av: John Ranebo

låter spännande när kommer dagens resultat? kram P

2011-04-08 @ 16:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0