Tävling

Vioux Star M; Hoppade 125cm på M1 idag. Fick tyvärr två skitnedslag idag men jag är nöjd med min insats ändå. M1 var däremot lite nonchalanat och slarvig, jag tycker inte rivningarna var några ryttartabbar så iallafall ena får han ta på sig själv ;) Jag tycker iallafall vi hade bra flyt och bra distanser genom hela banan så det jag är ändå nöjd :) Jag och Niclas har iallafall lagt upp en taktik inför imorgon så M1 inte är lika nonchalant, så det blir nog bra :) Imorgon får han gå 130cm :)

Browns Way; Brownie hoppade msvA idag. Det gick sådär. Han var jättefin 1-3 men sen vände jag upp lite sent till fyran som var en trekombination. Jag blev inte riktigt klar i tid och eftersom det var jätte långt i kombinationen nådde vi inte fram till b-hindret, så då fick vi ett stopp. Sen när jag tog om det var han jättefin dock väldigt stressad, han var fin även 5an men eftersom han blev så stressd efter stoppet kändes det dumt att fortsätta eftersom han ska gå imorgon också, så då utgick jag. 
Han var helt fantastiskt fin på framhoppningen, han har nog aldrig varit så fin på framhoppningen, han var inte i en bom, så det var jag iallafall super nöjd med! :) Brownie går 125cm imorgon.

Niclas var med idag och han tyckte också att Brownie var super på framhoppningen, så det var ju iallafall bra ;) Jag tyckte det var skönt att ha med Niclas idag eftersom Brownie gick en så stor klass. Det känns alltid mycket bättre att gå in på en stor och svår bana om det har gått bra på framhoppningen. Fast eftersom M1 är rädd för andra hästar spelar det absolut ingen roll hur han beter sig inne på framhoppningen eftersom man vet ändå att han alltid håller fokus när han kommer in på banan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0