Dagen i ord

Åkte till stallet imorse och trimmade Brownie som var jätte pigg men väldigt fin! Sen fick M1 en promenad i skogen. Jag var klar i stallet runt 12 och åkte sedan till södertälje för att kolla på tävlingarna där! Finns så sjukt mycket fina hästar :) Det finns en häst som är helt sannslös som jag såg i grevagården i julas som nollade 140cm idag, den var fortfarande lika fin! Man måste ju få drömma lite ibland! ;) 

Eleonor Bellander som tävlade M1 (även kallad Star) när Royne ägde honom var i södertälje den här helgen. Vi pratade en del och jag fick massa bra tips! Hon sa som alla andra brukar säga om Star -Han är väldigt speciell och det tar lång tid att rida in sig på honom eftersom han inte är helt lätt, det tog ett halvår för mig innan jag började hitta knapparna. 
Jag har haft M1 nu i ett halvår och jag känner också att det är inte förrän nu man börjar hitta honom ordentligt. Så jag tycker det var skönt att höra henne säga det eftersom hon har hoppat hur många SM och EM som helst och är en väldigt rutinerad ryttare som har haft massor av hästar. Kan ju även passa på att gratta henne till sin 4a fels runda idag som räckte till plac i 150cm. :)

Det var lite kort om dagen, ska rida hästarna på morgonen imorgon igen för sen ska jag åka och heja på alla kompisar som hoppar SM finalen i Strömsholm! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0