5 dagar kvar.....

.... till jag ska jag göra något stört roligt! :D

Var iallafall i globen igår, shoppade lite men kollade mest på vad jag ska köpa imorgon, när jag ska dit igen :)
Det blev iallafall några broddar, glansspray och två st svarta fleece lindor. Inte så roliga saker men det går alltid åt! :)

Har ju ridit Hudson Bay nu i två dagar och jag märker redan stor skillnad. Hoppade honom i fredags och han var superfin! Det är väldigt nyttigt att hoppa andra hästar eftersom det är väldigt bra för ögat, annars blir det lätt så att man tar förgivet hur långa/korta galoppsprången är vilket leder till att man kan hamna i hindret... och det är ju inte så bra :P Är iallafall supernöjd med Hubbe, längtar redan till nästa hoppträning på honom :)

Mina hästar är superfina för tillfället, Idag var första dagen M1 var lugn och då var han helt fantastisk, så himla fin. Jobbade mycket sidförande i galoppen som gjorde att han satte under sig riktigt ordentligt! :) Skrittade ut en sväng efteråt i snön. :) Han blev även klippt idag, vilket betyder att han troligen är pigg igen imorgon.....

Imorgon ska jag till globen igen med mamma, ska bland annat köpa en dyon-förbygel och ett 300g täcke m hals till M1. :) M1 är inte riktigt vinterutrustad än eftersom vi ska överleva våran första vinter tillsammans, men han är ju bara för härlig :D


en fin liten bild på förbygeln :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0