bad update

Har inte hunnit blogga i veckan eftersom jag inte har varit hemma, har prioriterar att umgås med min kära vän angelica iställlet :D skriver iallafall lite snabbt om veckan som gått:

14/6 Måndag: Tränade för Marie på Brownie, ganska stel och oengagerad i början men han blev riktigt fin i slutet! :) Jobbade mycket lösgörande, och tempoväxlingar.
M1 fick en tur i skogen. Vi red ut med Angelica på Saga, Det blev ett lätt passa med mycket skritt och lite trav, hade graman på M1 för att hålla honom lite fokuserad.

15/6 Tisdag: Tränade för Marie på M1. Han var superfin! Jobba bland annat skänkelvikningar längs långsidorna och mycket tempoväxlingar. Skrittade ut efteråt. Jag tycker det är viktigt att hästarna får mycket miljöombyten för att de ska tycka de är roligt att jobba. Det blir lätt att man sitter i ridhuset eller på utebanan varje dag så jag skrittar nästan alltid fram och av i skogen så hästarna får lite annat att tänka på.

Browns Way fick ett lätt hopp pass på utebanan. 



Jag började med att jobba Brownie på volt över upphöjda galoppbommar. Därefter hoppade jag en liten bana, (se ovan ;) ) Mellan 1 och 2 varierade jag antalet galoppsprång mellan 4 och 8 st. När man har relaterade avstånd på båge är det lätt att variera galoppsprång eftersom man både kan ändra storleken på galoppsprången och dessutom skära av eller ta ut bågen lite extra. Mellan 2 och galoppbommarna övade jag mest på att få med med honom med ytterhjälperna viket funkade rktigt bra. Jag blir lätt stum i innerhanden så det var en bra övning för mig. Efter galoppbommarna varierade jag mellan 5 och 8 galoppsprång till räcket igen. 
Måste nog säga att Brownie skötte sig bra, som vanligt ;) 
Passar även på att tacka Angelica för hjälpen! :)

Har bråttom, måste äta nu men skriver lite kort om onsdag iallafall ;)   

16/6 Onsdag: Hoppade M1 för Niclas, han var fin! :)
Brownie fick ett ganska basic pass, fick bli ett kort och intensivt pass i ridhuset. Han var riktigt fin så det känns bra inför morgondagens tävling! :)



Missar KM i helgen så det fick bli en bild från förra årets KM.
Jag och Browns Way vann på "ponnysidan" och Angelica på Saga på "hästsidan" :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0