snabbinlägg

Heloooo :D Skriver ett snabbinlägg nu igen :P
Dagen i stora drag:

Brownie
fick gå ett pass på gräsbanan. Jobbade honom med graman idag igen. (Jobbar honom alltid med graman dagen efter tävling för att han ska komma loss ordentligt fort så han slipper bli stel och få träningsverk) Den här veckan gjorde jag det som sagt både igår och idag för att han har tävlat fyra dagar i rad och är troligen lite extra stel. Dessutom vill jag ha honom back on track så fort som möjligt eftersom han ska gå msv A-130cm på lördag.
Han var fin, jag jobba mycket öka/minska och övergångar. Red mest på stora volter och mycket på fyrkanten.

M1, testade ett nytt bett på M1 idag. Jaktstång. Han fungerade riktigt bra på det! :)))) HAPPY MOMENT. Han blir vill gärna knäcka av i nacken eller dra mig ur sadeln men på det här bettet blev han en helt ny häst :D äntligen kanske man kan få ordning på honom på backen också :)) Red iallafall honom i ridhuset 25min, sen fick han en skritt i skogen :)

Hobsun är Angelicas lilla busponny som jag red både igår och idag eftersom Angelica har varit klantig och gjort illa sig. Igår var han mest jobbig och springig men de är ju inte lätt när man håller på och sättas igång :P Han gjorde stora framsteg idag. :) Han var mycket lugnare och lyssnade bättre! :) I slutet blev han riktigt fin ett tag :) Det gäller ju att inte ha för höga krav under igångsättning, så jag är nöjd med honom :)

Har även planerat min sommar lite, som innehåller bland annat Falsterbo Horse Show en vecka och Rhodos en vecka. Jag ska även ta hand om Prymeno i tre veckor :) Sen blir det såklart massa tävlingar på de! :D



Här är bild på nya bettet :)


Ojdå, det blev visst inget snabbinlägg ;) GOD NATT (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0