Kortfattat om Browns Way och Vioux Star M

Browns Way, som jag skrev i förra inlägget har jag haft sen januari 09. Vi köpte honom av Sven Ingvarsson. Han är en valack född 99 imp Irland. Vi har plac upp till msv A- 130cm. Han är en riktig stjärna både på marken och i hoppningen. En väldigt positiv och arbetsvillig ponny med ett väldigt bra huvud :) Brownie är en riktig vinnarskalle, han gör alltid sitt bästa och offrar sig ibland lite väl mycket för mig ;) Kan inte hitta något negativt på den här ponnyn, han är en riktig stjärna helt enkelt! :) Tyvärr hann vi inte kvala till utomhus SM i år men planen är att delta i inomhus SM.

Nu är min Brownie utlånad ett tag framöver.






Vioux Star M, Köpte M1 (emmet) i slutet av mars av Royne Zetterman. M1 är en val född 02 imp Holland. Han är e: Quick Star, u: Ilota, ue: Pilot. M1 har gått 140 med tidigare ryttare. Han gick även Falsterbo och VM som unghäst. Jag hann hoppa några 135cm på honom.  

Den här fina hästen fick tyvärr kolik (samma dag som vi skulle debutera 140cm) och han fick sedan somna in den 27/4 2011. :'(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0