Filmer från helgen :)



Finalen i RS cup. Jag är jätte nöjd med rundan, (utom det sista hindret :P ). Börjar lära mig konsten att rida på gräs nu ;) Det tar ett tag att rida in sig på gräs så det var bra att få några rundor i rad. :) Allmänt så tycker jag att Brownie hoppade riktigt fint och med bra spänst den här rundan. Han var precis som jag vill ha honom hela rundan, jag kunde varit snabbare tillbaka till sista hindret så han inte blev så lång, men jag är i stort sett nöjd :)  




RS cup kval 2, msv B-120cm. Jag tycker han var fin även här :) Ett bra temp och han var väldigt lätt från backen :) Kommer lite väl stort på 5an, men de fixar BW utan problem :P Den här rundan blev även en 4e plac :)


RS cup kval 1. 110cm. Bedömning A:0
En helt okej runda. Bra bortsett från att jag inte fick igenom mina galoppombyten som jag ville. Browns Way har inte direkt någon respekt för LA längre så han hoppar sparsamt, han tar inte i mer än vad han behöver. Han har en helt annan spänst i hoppet när det blir högre men jag är nöjd med lillponken ändå ;))


 
Uppvärmningsklass inför RS cup.
Jaaa, vad ska man säga. En överladdad ponny och en ryttare som inte är van att rida på gräs. Brownie var lång och stark. Han ville inte byta galopp och efter 8an körde han sitt eget race :P Han tog inte halvhalten och vi fick därför en bom med oss. Vilket var bra! Han är smart den här ponnyn förstår ni :P Gör han ett fel ena dagen så gör han aldrig om det dagen efter. Så eftersom han var rätt springig första dagen så ville jag ha ett nedslag så han skulle få lite respekt för hindrena och bromsa upp sig själv lite mer. Det funkade eftersom han var mycket bättre andra dagen :)

I helhet så är jag nöjd med helgen :) Han hoppade super lördag+söndag. Vårt mål var att kvala till finalen, och de gjorde vi. Vi var ju till och med rankade 4a inför finalen så de kan man ju inte vara missnöjd med! :)) Duktig ponny (:

Kommentarer
Postat av: Angelica

GALET FINA BAKBEN! :D

2010-06-24 @ 18:57:52
URL: http://bext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0