Traditioner är till för att hållas!

Hej!
Sitter i bilen på väg ner till falsterbo! :) Har varit där i 6år i rad så man kan ju inte missa det i år när Niclas (min tränare) är kvalad och allt! Taggad till tusen att se alla ponnyekipagen.... Känns lite knäppt att inte tävla där själv bara eftersom jag alltid tävlar mot alla de där, tror faktsikt jag har vunnit mot alla någon gång :P haha.

Aja, som sagt så sitter jag i bilen... Det är bilkö och det står helt stilla och vi har typ drygt 5timmar kvar ner till Skåne. Onice till tusen. -.- Hade ett presentkort på 500kr på avantiafritid som jag vann förut så vi åkte dit nu när vi ändå åkte förbi. Köpte en kingsland tröja som var på halvapriset och en grimma :)

Tävlingen i helgen gick åt helvete :P Det går ju alltid bra med Brownie så de var ju lite knasigt. Fick iallafall två rivningar båda dagarna.
I lördags var de ju 130cm och han var helt grym på framhoppningen, sen när vi kom in på banan så dog han, det fanns lixom ingenting att rida ur så då var det inte så mycket och göra... Rev iallafall 2an grovt och då blev han jätte försiktig och sen gjorde vi en fin liten krash i 4an för att han blev lite för försiktig och inte våga hoppa av så stort efter det som hände på 2an, men han är ju snäll och kommer över iallafall. Efter den tabben blev han riktigt fin, super i trekombinationen mm....

I söndags gick de typ likadant bara att han hoppa så in i bängen! Han hoppa så grymt med bakbenen så vi höll typ på och slå över på ettan xD Iallafall så är jag jätte nöjd med honom i den här klassen men jag var kass -.- Satte honom i skiten in i trekombination så han fick jobba till tusen, men han fixa B och C ialllafall... Han är bara fööör snäll. 

Problemet är de att jag trodde jag låg helt perfekt in i kombinationen och bara slappna av och trodde att allt var klart. Då blev han lite osäker och fatta inte att han skulle hoppa av så då trampa han om -.- Jag har hittat en nackdel med att rida häst parallellt med ponny... Att när jag ser att jag ligger stort på brownie så ligger jag egentligen typ stort på M1 och då blir det ju bajs stort för Brownie och det är därför han trampa om både i lördags och söndags. Men Brownie är ju så snäll så han hoppar ändå... Bästa ponny.

Lägger ut mina katastrof filmer sen.. och jag menar verkligen KATASTROF... men aja, det kan inte alltid gå bra.
Känns bara som om det var ett tag sen det gick jätte bra med brownie. Lägger upp filmer från märsta också.

BYEBYE

SATAN VILKET LÅNGT INLÄGG, aja, skriver man inte så ofta så får man skriva mycket ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0