Dagens Ridpass

Red alla hästarna i ridhuset idag. Alla hästarna var duktiga!

Prymeno
Börja med att longera honom i 15min för att han skulle springa av sig lite så jag skulle kunna slippa vara med om rodeo. Efter det red jag ett lätt pass. Eftersom han är unghäst så blir de mest basic-övningar och mycket övergångar. Fokuserade mest på att han verkligen blev mjuk och fin i sidorna. Han var väldigt trevlig i slutet så får väl hoppas att han har kvar lite av den mjukheten imorgon. Då tänkte jag även hoppa honom. Det är ett halv år sedan han hoppade så det kan bli skoj! :)

Browns Way Alltid lika mjuk och fin! :))) Han är för underbar min ponny (: Fokusera mest på att han var uppmärksam, han brukar bli lite skänkeldöv efter jag inte ridit honom på ett tag så jag jobba lite tempoväxlingar och övergångar mm. Red i ca 25min.

Vioux Star M. I början var han jätte lugn och fin men han blev mer och mer taggad under passet. Fokusera mest på att ha honom lugn och taktfast. Är nöjd med honom även fast han blev lite springig i slutet. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0