Borta bra men hemma bäst!

Äntligen har jag kommit hem igen. Ska ut till stallet snart :)))) Galet hur man kan sakna någon så sjukt mycket på bara 7 dagar! 

Har ju varit på falsterbo en del och sett massor av fina hästar så nu när jag kommer hem är jag motiverad till tusen! Känns som jag bara vill sitta och trimma några dagar :P

Planen för idag:
Ska hoppa Brownie lite. Tänkte ställa upp ett räcke och en oxer på samma långsida med ett visst antal meter emellan och därefter reglera antalet galoppsprång mellan hindrena. Jag kommer satsa på att hindrena ligger på ca60-70cm eftersom det viktiga i den här övningen är att hästen är uppmärksam och lydig, att man får tillbaka hästen snabbt och att den är framme för skänkeln. Så eftersom den här övningen inte kräver några större hinder så är det dumt och slita på honom.
Om övningen går som jag vill så lägger jag upp hindrena lite, men det är endast för att ha hoppat lite större på honom för att känna hur han känns inför tävlingen i helgen.

Får se lite hur M1 känns men om allt går som det ska får han nog också hoppa lite. Isåfall hoppar jag en övning med Angelica. Den börjar med att man har typ 11/13 travbommar på marken, sen lägger man upp kryss efter som.  Tillslut blir det en serie bom/kryss/bom/kryss/bom/oxer, tror jag :P. Man travar in och sen blir det som en trekombination med bom emellan varje hinder.... OJ, vad flummigt det här blev, men aja :P

Kommer troligen inte uppdatera ikväll eftersom jag sover hos Angelica, eller också kallat "mitt andra hem" ;)

Bara för att jag älskar Brownies bakben! ;)

HEJDÅ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0