vintervila

M1 har börjat sin vintervila nu. Han får ta det lite lugnt i två veckor, alltså typ lätt jogg och ut mycket i skogen och ingen hoppning. Han fick vilan lite tidigare än vad vi tänkt men eftersom han var helt outstanding i helgen så var det inget snack om saken. Han behöver nog en rejäl återhämtning. Jag ställer aldrig av mina hästar helt eftersom att om jag skulle låta hästarna typ stå i 2 veckor skulle de bli helt galna och tappa det man jobbat med veckorna innan. Det skulle alltså inte bli bra för någon och dessutom blir det en längre process med tanke på nertrappning-vila-igångsättning och det har vi inte tid med, med tanke på att första tävlingen är typ vecka 1 eller 2.

Brownie däremot får vänta lite med sin vila. Tanken är att han ska vila när jag är i Egypten, alltså typ runt nyår. Vi tycker det är bättre med tanke på att han är till salu och sannolikheten är stor att det kommer någon på jullovet och provrider och då är det ju bra att hästen är igång :P Dessutom har Brownie ingen tävling förrän slutet januari-början i februari så då kan han få vänta lite med vilan.

Fram till BWs vila tänkte vi flumma lite. ;) I helgen är det maskeradhoppning och ví är i lag med Julia på Hudson Bay. :) Det kommer bli skit kul! :D Sen är det pay&jump, Brownie hoppar 120cm så det är perfekt. Sen är det ännu mer flummiga saker så som julaftonskadrilj och grejer. Man får ju passa på så länge man har ponny :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0