svinkallt

När jag vaknade imorse var det -15 ute och 15 grader inomhus. Jättemysigt, verkligen! -.- Vårt hus påverkas väldigt mycket av vädret ute. Eftersom vi har ett lite äldre hus med ganska mycket fönster känner man direkt när det blåser och är kallt ute, och likadant när det är varmt. Så nu sitter jag framför brasan och väntar på att min mat ska bli klar :)

Ingen hoppning för Brownie idag pga kylan. Jag hatar att man inte kan planera något med hästarna eller ha något träningschema på vintern eftersom när det är över -15 så får hästarna inte bli flåsiga eftersom det inte är bra för deras lungor. Det gör att man inte kan ha någon mer detaljerad plan. Dock har man ju inte det här problemet när man har ett isolerat ridhus, så jag får väl träna lite oftare för Pether så man kan rida lite ordentligt någon gång iallafall :) Vädret ska minsann inte få påverka min utveckling. :P

Hästarna får alltså lugna pass idag, tänkte jogga lite på båda och sen skritta ut en stund om jag inte redan har frusit ihjäl. M1 ska kollas av John idag istället för imorgon, desto tidigare, desto bättre. 


det är ju mysigt att någon uppskattar snön iallafall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0