Tävling Browns Way

Hann inte uppdatera igår kväll så skriver om gårdagen nu.

Hoppade som ni vet 120 i Tierp.

Var nolla i grunden så det var ju bra! Dock kändes det ínte helt super, blev lite mycket hålla lägen och därför blev det lite av och på men han var riktigt kvick i fötterna så det var bra, och vääldigt försiktig i 3-kombinationen! :) Men jag är ändå nöjd eftersom målet var att ha lite "is i magen" och inte bara skicka iväg honom, och det klarade jag väldigt bra, kanske lite för bra ;)

Omhoppningen
Det var bedömning A:1a så vi var sex stycken vidare till omhoppning och jag startade som nummer 3. Här hade jag bättre grundtempo men hade fortfarande "is i magen". Han var superfin! Helt klockren hela rundan och jag hittade distanserna snabbt när jag vände upp till varje hinder. Jag har en tendens att bli lite stressad i omhoppningar och bara skicka iväg honom för att jag vill så mycket, men det gjorde jag inte idag! :) Dock blev det en rivning på sista hindret! Surt! Vi låg helt perfekt och allt var klart i god tid så då slappna jag av och då blev Brownie lite nonchalant. Men det var väl trevligt att för en gång skull få en rivning för att allt är perfekt ;)

Slutade 6a av 15 starter, men med den här konkurransen så var det ju helt okej :) Hade kommit tvåa om vi inte rivit :P

Nu ska jag gå en morgonpromenad med Brownie och ladda inför 130cm. :)
Lägger upp filmen när jag kommer hem.


Fina ponny! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0